Nu får jag vara mig själv



Magnus Carlsson - 32 år i dag - laddar för sommarturné.
För Expressen berättar han om Carola-syndromet, sågningarna och den nya imagen.
- Nu får jag vara mig själv.


Nya låten "Discodåre" strömmar ur högtalarna i studion i Stockholm. Expressen är på plats när Magnus Carlsson övar in de sista dansstegen inför sommarturnén. - Turnén bygger på nya skivan, men den kommer även innehålla lite äldre material. Jag är stolt över mina "Rosalitor", så de kommer hänga med, säger han och ler brett. Inte konstigt kanske. De gamla låtarna är rejäla hits, medan nya soloalbumet har sågats av många kritiker.

Många menar att Magnus Carlsson är som Carola: bättre än sitt material. - Det tar jag väl som en komplimang. Men det här skulle vara en Strömstedt/Glenmark-skiva. Nästa skiva kanske blir helt annorlunda. När man tänker efter kanske det också blir en sån där Carola-vändning. (skratt) Men det beror nog på att jag är nyfiken och vill testa olika saker.

Hur ser du på sågningarna?
- Man tar det personligt första timmen, i och med att man har verkligen levt med låtarna. Efter ett tag kommer man över det, men det är trist så klart.

Du berättar öppet om ditt privatliv på din hemsida, är du mer avslappnad i dag? - Nja. Nej, egentligen inte. Det är olika approacher. Alcazar skulle vara fyra divor som skulle snäsa åt journalister. Med solo-Magnus gick jag tillbaka till det jag lärde mig av Bert Karlsson, att vara mig själv. Det går inte att sjunga "Rosalita" ena kvarten och vara supersvår nästa sekund.

Helylle-Magnus?
- Ja, ungefär. Det är också en image, att inte ha någon image, säger han och ler klurigt.



Källa: expressen, 24e juni 2006



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0