Magnus revansch - nya singeln säljer guld



Live Forever fungerade inte i Melodifestivalen. Men nu har Magnus Carlsson fått en rejäl revansch. Låten har blivit en riktig radioplåga, och singeln har sålt guld. Med marginal.
- Det är över 14 000 sålda singlar, och den är på väg att sälja platina, säger en överlycklig Magnus Carlsson.



Att "Live Forever" har sålt så bra är naturligtvis en revansch för floppen i Melodifestivalen.
- Jag är överlycklig. Att sälja guld är ett slags målsnöre, ett bevis för att folk tycker om det man gör och ett kvitto på att man har lyckats, säger Magnus Carlsson, som just jobbar med att följa upp succén med ett album. Ett album som till stora delar spelas in och produceras i Västerås.
- Ja, fyra, fem bidrag på albumet kommer från Thomas Thörnholm, Michael Clauss och Dan Attlerud, och jag håller på att sjunga in dem just nu, säger Magnus Carlsson.
När släpps skivan?
- Någon gång i slutet på maj eller i början på juni. Men först ska vi släppa en singel till. Vilken det blir vet jag inte.


Är stämningen och stilen lik "Live Forever" på albumet?
- Ja, till stora delar. Jag kommer att ha med en låt som är "storebror" till "Live Forever", en låt som heter "Rainbow", och den är riktigt bra, säger
Magnus.
När Västerås.expressen.se tittar in i studion håller Magnus Carlsson precis på att lägga sång på en annan Thörnholm, Clauss och Attlerud-låt, "I
Won´t Cr,  som också kommer att vara med på skivan. Och det låter bra. Riktigt bra. Och det syns att Magnus är nöjd med materialet.
- Jag tror att vårt samarbete fungerar så bra för att vi har samma musiksmak.

Kommer de som tycker om Magnus Carlsson sedan tidigare att känna igen dig på det nya albumet?
- Ja, det tror jag. Jag känner en stor kärlek till 80-talspop och disco, och stilen är väl någonstans mellan Barbados och Alcazar.
Thomas Thörnholm och Michael Clauss stormtrivs att jobba med Magnus Carlsson.
- Han är ett riktigt proffs. Han är alltid förberedd, och han kan materialet när han kommer hit för att sjunga in. Andra artister får man
ofta lära låten innan man sätter igång och jobba, och det är irriterande, säger Thomas Thörnholm.
Magnus Carlsson kommer att åka på Rix FM-turné under sommaren, men kanske, kanske kommer han till Västerås under hösten.
- Det kommer att bli en del klubbspelningar efter sommaren, och det vore jättekul att komma till Västerås. Jag har ju en del "Västeråsproducerade"
låtar, så det vore kul att framföra dem live här.



Källa: Expressen, 18e april 2007


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0